Website : www.jocm.vn Email : jocm@bachmai.edu.vn Phone : +84947040855
TÓM TẮT
Mục tiêu: Nhận xét sự hài lòng của người bệnh khám bệnh yêu cầu tại khoa Khám bệnh (KKB), bệnh viện Đa khoa tỉnh Thái Bình năm 2022.
Đối tượng và phương pháp nghiên cứu: Nghiên cứu mô tả cắt ngang, thu thập thông tin trên 309 người bệnh thông qua phỏng vấn bằng bộ câu hỏi chuẩn bị trước.
Kết quả: 90,2% người bệnh hài lòng chung về dịch vụ khám bệnh Yêu cầu. Về 05 yếu tố đánh giá sự hài lòng, người bệnh có tỷ lệ hài lòng cao nhất về Kết quả cung cấp dịch vụ (96,8%); tiếp đến là Cơ sơ vật chất, phương tiện phục vụ người bệnh (96,0%); Thái độ ứng xử, năng lực chuyên môn của nhân viên y tế (NVYT) (95,5%); Sự thuận tiện trong khám bệnh (94,0%) và Thời gian chờ đợi trong từng phân đoạn khám bệnh (68,6%). 82,8% người bệnh chắc chắn quay trở lại hoặc giới thiệu cho người khác đến khám bệnh yêu cầu tại KKB của bệnh viện.
Kết luận: Tỷ lệ hài lòng của người bệnh về dịch vụ khám bệnh yêu cầu tại Khoa Khám bệnh của bệnh viện tương đối cao, trong đó người bệnh có tỷ lệ hài lòng cao nhất về Kết quả cung cấp dịch vụ và hài lòng thấp nhất về Thời gian chờ đợi trong từng phân đoạn khám bệnh.
Từ khóa: người bệnh khám bệnh yêu cầu, hài lòng
ABSTRACT
EVALUATION OF PATIENT SATISFACTION WITH THE SERVICE MEDICAL EXAMINATION REQUEST AT OUTPATIENT DEPARTMENT,
THAI BINH PROVINCIAL GENERAL HOSPITAL
Objective: Evaluate the patient satisfaction with the service medical examination Request at Outpatient department, Thai Binh provincial general hospital in 2022.
Participants and Method: A cross-sectional descriptive study, collected information on 400 patients through interviews using a pre-prepared questionnaire.
Results: 90,2% of patients are satisfied with medical examination services request. Regarding the 5 factors of satisfaction assessment, patients have the highest satisfaction rate in terms of Service delivery results (96,8%); next is Facilities and facilities to serve patients (96,0%); Behavioral attitude and professional capacity of medical staff (95,5%); Convenience in medical examination (94,0%) and Waiting time in each medical examination segment (68,6%). 82,8% of patients will definitely return or refer someone else for the required treatment at Outpatient Department.
Conclusion: The satisfaction rate of patients about the service medical examination Request is relatively high, in which patients have the highest satisfaction rate with Service delivery results and the lowest satisfaction with Waiting time in each medical examination segment.
Keywords: patients with medical examination Request, satisfaction.